Google AdWords

google Google AdWords Annonsering?

Google AdWords er søkemotorselskapets eget annonsesystem. Det geniale med Google AdWords er at dine annonser kun vises når det utføres relevante søk. Du slipper altså å betale for unødvendig eksponering overfor brukere som uansett er på utkikk etter noe annet enn det du måtte ha å tilby av varer og tjenester.

Hvordan fungerer Google AdWords?

Google AdWords lar deg velge ut nøkkelord som er relevante for dine produkter. Disse vil resultere i at dine annonser vises i søk eller på andre nettsider, vel og merke så lenge ikke andre byr mer enn deg per klikk i Google Adwords annonsesystem. Prisen per klikk er nemlig det samme som annonsekostnad i Google AdWords, og din og andres betalingsvillighet avgjør prisen fra klikk til klikk.

Men tilbake til søk. Dersom en del av din forretningsvirksomhet for eksempel går ut på at du leverer ferskt bakverk i nærområdet hver morgen, vil det være fordelaktig om din annonse i Google AdWords kommer frem når det søkes på ”levering av ferskt bakverk.” Annonsen din kan også vises på andre relevante nettsteder i Googles nettverk dersom det er ønskelig.

Plasseringer på andre nettsteder?

Google AdWords begrenser seg ikke bare til Googles egen søkeside. Søkemotorkjempen eier selv andre store nettsteder som YouTube . Dessuten har Google bygget et gigantisk nettverk av samarbeidspartnere. Disse er del av deres såkalte Display Network .

Google kan automatisk avgjøre hvor dine annonser passer inn ved å matche dine nøkkelord med nettsider i deres Display Network. Eller, hvis du foretrekker å ha kontrollen, så kan du velge ut plasseringer selv.

Annonsering?

  • Annonserangeringen avgjør annonseplasseringen – hvor på siden annonsen blir vist i forhold til andre annonser – og hvorvidt annonsene dine kvalifiserer til å bli vist i det hele tatt.
  • Hovedkomponentene i annonserangeringen er budene dine og kvaliteten på annonsene og nettstedet ditt. Vi tar også hensyn til den forventede effekten av utvidelsene dine og andre annonseformater når vi beregner annonserangeringen din. Når vi beregner den forventede effekten av utvidelser og annonseformater, ser vi på faktorer som relevans, klikkfrekvenser og hvor synlige utvidelsene eller formatene er på søkeresultatsiden. Selv om konkurrentene byr mer enn deg, kan du likevel oppnå en høyere plassering – til en lavere pris ved å bruke svært relevante søkeord, annonser og utvidelser.
  • Annonserangeringen din beregnes på nytt hver gang annonsen din kvalifiserer til visning og konkurrerer i en auksjon. Derfor kan annonseplasseringen din variere fra gang til gang avhengig av konkurransen i auksjonsøyeblikket.

Mer om annonserangering og -plassering

Ta kontakt med oss i dag for å bedre din synlighet på nett!

Kontakt oss

Oslo: +47 213 87 716

Mobile: +47 966 69 771

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Vienna: +43 66 06111111

Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Motta vårt nyhetsbrev
Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta eksklusive tilbud!

Følg oss på Facebook